Olen taas palannut töihin lyhyen lomani jälkeen, mutta ajatukset ovat vielä jossakin ihan muualla kuin töissä. Vapaa-ajallanikaan en tahdo saada mitään aikaiseksi. Haluan vain velttoilla, mutta samalla kauhistuttaa jo, että kesä kuluu ja minä en ole tehnyt mitään, mitä olin suunnitellut tekeväni.

Käsityörintamallakin suunnitelmat ovat jääneet suunnitelmiksi (=langoiksi). Ainakin kassillinen Samoksia pitäisi vielä kesällä muuttua neuletakiksi ennen kuin annan syys/talvineuleiden kutsua minut villalankojen pariin. Lankaa on kertynyt nyt kesälläkin enemmän kuin on kulunut. Tällä hetkellä yritän tuskaisena koota vauvanpeittoa. Peiton saaja nimittäin vihdoin syntyi, joten täytyisi viimeistellä se, että voisin jossakin välissä lahjoa tulevaa kummilastani.

Peitonkoonnin ohessa olen tehnyt kanavatyötä. Tein sen ensimmäisen lomareissulla ostamani ja ihastuin hommaan. Vähän on vielä tekniikka hakusessa ja jälki paikoitellen sen mukaista. Mutta mukavaa työtä se on! Ristipistoilut taitavat nykyään olla huomattavasti suositumpia pisteltäviä kuin kanavatyöt. Olen nimittäin etsinyt merkintöjä blogeista ja muutenkin tietoa internetistä. Jokunen muukin sentään on innostunut kanavatöistä. Tietääkö kukaan jotain hyvää nettisivustoa, jossa olisi esim. jotain opastusta asiaan?