Perjantai ja 13. päivä. Hengissä ja hyvissä voimissa (paitsi niskat jumissa). Poikkesin lankakauppaan ihan vain varmistamaan ettei langat tästä taloudesta lopu. Niiden neulomisvauhtihan onkin ollut vallan hämmästyttävä. Lähdin kaupasta tyytyväisenä pussissa mahdollinen kesän puuvillaneule/neuletakki. Mutta jo matkalla ratikkapysäkille iski tajuntaani havainto: mä oon taas ostanut sinistä lankaa! Ei voi olla totta! En mä halua loputtomasti räpeltää vain ja ainoastaan sinisten töiden kanssa. Haluan lepoa sinisestä wool-neuleen jälkeen. Ja sinisiä lankoja mulla on ennestään vaikka ja kuinka paljon.
Tälle on selvästikin tehtävä jotakin. Lankavarantoni on pahasti kieroutumassa sinisävyiseksi. Mä en halua olla mikään täti sininen. Nyt alkaakin minun "Älä osta sinistä lankaa" -kausi. Lankaa saa ostaa vaan ei sinistä.
Pitäisköhän ihan piruuttaan lähteä heti huomenna lankakaupoille testaamaan lakkoni pitävyyttä...no juu.
Kommentit